Supermercado

Numa cadeia de grande distribuição, em Portugal, desde há anos que, em muitos dos seus supermercados, os preservatives são vendidos, ostensivamente, lado a lado com os vinhos expostos nos escaparates da garrafeira. A indiferença do público e a cultura libertária instalada torna este mero pormenor ainda mais irrelevante. Mas a mensagem transmitida a crianças, jovens e adultos, é facilmente interpretada: sexo é algo essencialmente lúdico, sem quaisquer consequências, sem riscos, sem restrições.

O mundo politicamente correto escandalizou-se recentemente com a decisão da Administração Trump de permitir a “objeção de consciência” por parte de organizações e empresas relativamente à distribuição indiscriminada de contraceptivos.

Deviam prestar mais atenção.

White House spokesman: ‘freedom to practice one’s faith is a fundamental right in this country’

Claire Chretien Follow Claire

WASHINGTON, D.C., October 9, 2017 (LifeSiteNews) – White House spokeswoman Sarah Huckabee Sanders promised that “as long as Donald Trump is president,” he will defend every American’s right to religious liberty.

“The President believes that the freedom to practice one's faith is a fundamental right in this country,” Huckabee Sanders said Friday, when the Trump administration released new guidelines ending an Obama regulation forcing Catholic employers to participate in the provision of birth control.

“I think all of us do,” Huckabee Sanders continued. “And that’s all that today was about. Our federal government should always protect that right, and as long as Donald Trump is President, he will.”

The Department of Health and Human Services (HHS) undid the Obama administration’s controversial contraception mandate. It would have forced Catholic nuns like the Little Sisters of the Poor – whose mission explicitly involves upholding the dignity of every human life – to participate in the provision of their employees’ birth control and abortifacient drugs.

The new rules also protect organizations with a moral, not just religious, objection to contraception.

Pro-life advocates praised his actions Friday as a major victory.